blottadsjal

Alla inlägg under mars 2014

Av J - 22 mars 2014 00:09

Ursäkta att jag är lite dålig på att uppdatera bloggen. Jag mår helt okej faktiskt! Dem senaste dagarna. Min ena medicin, voxra är slut och jag tar även sertralin på 100 mg så jag har helt enkelt ökat den till 200 mg så jag slipper ångest och allt sånt. Funkar faktiskt.
Skulle till psykologen nu i torsdags, men dem ringde och sa att hon var sjuk.. och jag skulle göra personlighetstest så det kändes liksom surt.
Jag hoppades dock på en tid innan jag ska iväg till min pojkvän. Eller innan jag ska åka och träffa en vän. Kommer hem från honom på söndagen och på onsdagen den veckan så åker jag till en vän. Så ja, jag hoppas helt enkelt att jag får en tid innan dess, men det lär nog tyvärr inte hända. :/
Det ang. min vän jag ska åka till på onsdagen den 2:a april  berättar jag i ett annat inlägg!

Nu till rubriken.
Min allra bästa vän.
Min allra bästa vän heter M och är världens bästa vän någonsin. Hon bor 25 mil ifrån mig, men vi har verkligen en grym relation. Ikväll pratade vi i 2h och 30 min i telefon. Vi har mycket att prata om. Nu har jag inte träffat henne på 2 månader och jag längtar efter henne som satan. Saknar hennes kram och hennes speciella lukt och när vi snackar skit och när vi umgås. Jag har alltid roligt med henne och timmarna flyger iväg. Jag vet inte vad jag skulle göra utan henne. Hon är som..luft. Jag behöver henne helt enkelt. Fuck distans liksom, vi klarar det ändå. Nu har vi ändå varit vänner i 4 år..? Men vi träffades för första gången sen 2012 och sen dess har vi träffats varje månad. Så ja. Som sagt, fuck distans. <3
Jag älskar henne av hela mitt hjärta. Hon är en lillasyster och jag känner ofta att jag har ansvar över henne. Måste liksom se till henne så hon sköter sig, haha, ja men ni vet de här storasyster-ansvaret? Ja typ det.
Om någon frågar vad jag är beroende av, så är hon en av sakerna. De är en vän man bara MÅSTE ha i sitt liv.
Hon vet ALLT om mig, och jag allt om henne.. Jag är så lyckligt lottad som har henne. Omg.
Hon förgyllde min kväll totalt ikväll, har verkligen saknat hennes röst o bara prata. Snart ses vi också. <3

Jag älskar dig M!
 


Ta hand om dig

Av J - 19 mars 2014 07:21

Ta hand om dig

Av J - 16 mars 2014 21:44

But I'm only human
And I bleed when I fall down
I'm only human
And I crash and I break down
Your words in my head, knives in my heart
You build me up and then I fall apart
'Cause I'm only human



Jag har ångest.

Ta hand om dig

Av J - 15 mars 2014 04:04

Lyssnar på världens bästa låt just nu. Känner igen mig så fruktansvärt mycket i den. Galet bra! Klicka HÄR så kommer ni till låten.
Annars då?

Jo alltså. Idag är nog en bra dag. Jag har åkt på förkylning och sånt där, och jag har ångest, som vanligt.
Jag är lite av en gottegris, och igår åt jag några citronmuffins, fick ångest direkt efteråt.. jag borde göra något åt mitt missbruk. Jag är missbrukare av pengar och godis m.m Första gången jag erkänner mina problem haha.. därför jag helt enkelt är större.  Tröst efter att pappa har kommenterat eller skrikit åt mig, samt när folk i min omgivning sagt dumma saker som jag tar åt mig, plus främlingar givetvis. Och pengar, tja.. det kan ni nog räkna ut själva. Det går ju till godis. Inte alltid. Numera går de till smink, presenter, parfymer m.m men det är ju inte bra. För jag borde spara pengarna istället. Är mer av en slösare än sparare. Plus att jag alltid tar faktura, speciellt precis när jag inte har några pengar, alls. Ni förstår mitt problem. Haha.

Har inget mer att säga idag.

Ta hand om dig

Av J - 11 mars 2014 03:08

Klockan har precis blivit 03.08 och jag sitter här och bara..jag vet inte. Sitter. Tänker, funderar.
Har beställt 2 st parfymer, för pengar jag inte har.
Vilket är lite jobbigt, hittar alltid saker som jag vill ha, men när jag inte har pengar, så beställer jag det hem ändå..
Jag har funderat mycket på om jag är ett svårt fall. Jag började att gå hos en kurator på UMO. Men sen blev jag för svår för dem, och flyttades till KBT. Efter något samtal säger min läkare jag har på vårdcentralen att han misstänker bipolär typ 2. Så nu är jag för svår för KBT och är skickad till Öppenpsykiatrin. I torsdags förra veckan gick jag på mitt första möte med ny psykolog. Jobbigt att byta bara, eftersom det tar tid för mig att fixa förtroende för någon. Oavsett vad eller vem egentligen. Men denna verkade jättetrevlig och jag tror jag kommer trivas utmärkt hos denna psykologen. I vilket fall som, gav hen mig ett papper där jag skulle fylla i lite grejer om mig, speciellt den maniska perioden. Nästa gång (nästa torsdag) ska jag göra ett personlighetstest.
Alltså jag tror helt ärligt på att jag själv är bipolär, då ni som läst mina 2 senaste inlägg här, någonting utlöstes för en tid sen tillbaka. Det står på 1177.se att mycket kan bero på miljön, men även att det kan vara något i släkten. Turns out, there isn't a single one who has bipolar disorder. (Förresten klicka på länken så kommer ni direkt till "Bipolär sjukdom"). Så då går vi åter till miljön. Jag har alla symptom, jag har fruktansvärda perioder med maniskt och depressivt. Jag blir sinnessjukt arg för en liiten pyttegrej, som inte ens normalt. Kan vara att någon bläddrar i en bok, till att något rör på sig, eller någon säger något på ett speciellt sätt. Och ja, jag har kollat att jag inte har ADHD. Jag är som sagt, även född med kort stubin, men detta är vansinnigt. Nå väl. Jag hoppas på att få svar på mina frågor då. Lovar att uppdatera hur allt gått då.
Nu tror jag att jag minsann ska spela lite sims. Mina två hundar har tagit upp hela min säng och jag är inte speciellt trött. Medicinen måste jag också ta.

Ta hand om dig

Av J - 10 mars 2014 02:37

I lose my way
And it's not too long before you point it out
I cannot cry
Because I know that is weakness in your eyes
I'm forced to fake, a smile, a laugh
Every day of my life
My heart can't possibly break
When it wasn't even whole to start with

Because of you
I'll never stray too far from the sidewalk
Because of you
I learned to play on the safe side
So I don't get hurt
Because of you
I find it hard to trust
Not only me, but everyone around me
Because of you
I am afraid


Jag och min far

Jag har även här, förträngt en STOR del av mitt liv med händelser pga honom.
Han har kränkt mig, han har förnedrat mig, han har gett mig kommentarer, han har berättat att han tycker att jag är värdelös, tills jag trodde på det själv.
Jag är rädd för honom.
Det ska inte vara så.

Jag har alltid varit pappas lilla flicka, sen..tja.. jag växte upp. Jag va inte pappas docka längre. Jag var den han störde sig allra mest på. Den som fick all skit. FÅR all skit.
Jag vet inte om det började samtidigt som jag kom in i tonåren, men ni som är äldre än mig eller lika gammal som mig vet nog själva hur besvärliga tonårstjejer är.
På detta, är jag född med kort stubin, inget tålamod och högt temperament. Jag har ärvt min pappas temperament. Så vi fungerar väl helt enkelt inte ihop.
Det har hänt att han slagit till mig. Och dragit mig i håret. Jag har aldrig sagt något. Inte ens när han kränkte mig. Men en dag fick jag nog och skrek åt honom att passar han sig inte så skulle han få se på fan. Det fick han att sluta dra i mitt hår och sånt iaf. Men ja, den psykiska mobbingen fortsatte.
Han ger mig kommentarer, höjer rösten, blir irriterad så fort jag inte kan någonting själv. Det kan handla om att jag inte kan öppna en burk, så fräser han till som en jävla katt.
Jag frågade mamma till slut. "Varför är pappa alltid så arg?". Vilket mamma svarade "Nä han är bara lite irriterad över jobbet, det går över". Och jag tänkte jaha, okej.
Men sen blev det sommar. Han fick semester. Han fortsatte vara lika jävlig som innan.
Jag vet speciellt två händelser som jag inte kan förtränga än.
Vi skulle äta ute. Det var jättefint väder och det var ljuvlig grillad mat. Mamma hade köpt hem coca-cola till mig och lillebror, och precis när jag skulle hälla upp det till så utbrister pappa
"Ska du verkligen dricka det där?"
Vilket jag svarar: "Ja..?". Lite osäkert där eftersom jag inte visste va han menade.
Då lägger han kommentaren. Den får mig fortfarande 4-5 år senare att må så illa och få sån ångest.
"Men du är ju för fet för det".
Jag blev så jävla ledsen. Jag bara tog min tallrik och gick in till mitt rum. Bara bröt ihop fullständigt. Jag vet att jag tänkte "Fyfan vad jag hatar honom".

(Just nu sitter jag och kippar efter luft, ångest deluxe här haha..)

Mamma kom i vilket fall in till mig och sa "Men du vet att han inte menade det han sa".
Men jag trodde henne inte. Han förpestade mitt liv. Jag ville så jävla gärna dö.
Så nästa dag tog jag för mycket tabletter och åkte moped, hoppades på att bli tillräckligt calm för att göra det till en olycka och sen dö. Det var så jag tänkte. Men nä, ingenting hände, så jag for hem. Sov hela den dagen istället pga tabletterna.
Jag började se allt klarare att han helst var med min bror. Han favoriserade honom. Jag dög ju inte? Såklart. Nu i efterhand vet jag att han inte favoriserar, utan det är för att dem kommer bättre överens.
En annan händelse är när jag skulle fixa diskmaskinen hemma, sätta i disk. Och pappa och mamma satt vid matbordet och pappa sa något i stil med: "Ja men så där ska ju inte skålen vara?"
Vilket jag svarade: "Jag sätter väl den hur jag vill?"
Och sen började världens jävla gräl pga en sån liten skitsak. Han höll på att säga något med "Din jävla.." , men där avbröt mamma honom och skällde på honom.
Sen dess incidenter så försökte jag göra allt jag kunde för att slippa se honom, prata med honom eller ens svara på vad han sa till mig. Min mamma och pappa är gifta och bor ihop, alltså va inte detta så jävla lätt.
Men ja, jag erkände helt enkelt för mig själv att jag är rädd för honom.
Livrädd. Helt skräckslagen, så fort han ens sa något till mig. And I still am.
Jag vet en gång att jag sa "Jag älskar dig" till honom. Han svarade inte, tittade inte ens på mig. Efter allt detta är det nu jag tvivlar på om jag ens älskar honom.
Samtidigt som jag "fantiserar" om han skulle dö eller ha cancer, och gråter bara av tanken, så bryr jag mig fortfarande om honom.
Men han är ett as. Var ett as.
2012 fick jag nog. Jag bestämde mig för att avsluta mitt liv här och nu, så jag åkte till Stenungsunds station och tänkte helt enkelt hoppa framför tåget. Men jag kunde inte. Jag tänkte bara på min älskade mamma, och ringde henne och bara berättade att jag behöver hjälp, kom till vårdcentralen så fort du kan. Hon släppte allt hemma hon höll på med och for med en gång dit.
Jag berättade för henne att jag tänkte begå självmord och jag berättade att jag inte orkade mer med pappa. Jag orkade helt enkelt inte mer.
Sen dess är jag well, fast på antidepp och försöker FÖRGÄVES att bli "frisk". Men ja, nu gör vi ju en utredning om bipolär istället, så jag vet inte om jag någonsin kommer bli frisk, haha..

I vilket fall som helst, så pratade mamma med pappa om detta. Han blev jätteledsen. Jag blev förvånad. Jag trodde aldrig att han brydde sig. Jag hade inte en aning om att han ens.. älskade mig? Nä. De gör han inte. Det har jag övertalat mig själv om. Jag är fortfarande värdelös och ett fetto för honom. (I kind of am.)
2013 fick jag ett nytt "anfall" och var självmordsbenägen, var på nya mediciner och hela den fadderittan igen. Mamma pratade med pappa återigen, och denna gången kunde han inte sova på flera nätter.
Är jag elak som tyckte det var helt rätt åt honom?
Jag ville att det gick för långt, och nu fick jag äntligen göra det.
Du gick för långt. Du fick din egna jävla dotter att må dåligt, pga ditt jävla humör som du inte kan behärska. Inte konstigt att jag blir lika förbannad på dig som du på mig, när du beter dig som ett svin?

Nu är det 2014. Things has..changed. Det har blivit bättre. Långt över förväntan, absolut. Men jag vantrivs fortfarande hemma och jag vill flytta ut, fort som själva fan. Jag pallar inte bo här. Jag kvävs, långsamt men säkert.

Om jag älskar honom? Helt ärligt, nej.
Om jag hatar honom? Nej. Men jag har inte förlåtit honom för de han gjort mot mig. Jag vet inte om jag kommer göra det heller.


Det här blev ett jävla långt inlägg.
Hoppas det är värt att läsa iaf.
Jag tackar min mamma, mina närmsta vänner, min älskling, min lillebror, terapi och mina hundar, för att ni är anledningen till varför jag fortfarande andas.
Tack.

I tried my hardest just to forget everything
Because of you
I don't know how to let anyone else in
Because of you
I'm ashamed of my life because it's empty
Because of you
I am afraid

Because of you


Det här var ett av det svåraste inläggen jag någonsin gjort.
Fyfan. Så många sår som rivs upp.
Så läs.
Livet är inte en dans på rosor.
Av J - 10 mars 2014 01:59

Jag tänkte börja lite smått med min "livshistoria".

Så jag tror jag börjar med mobbingen.
Jag har förträngt massor, men tyvärr finns där minnen som aldrig kommer försvinna, är jag rädd.
Så ja, here we go I guess..

Den värsta tiden i mitt liv

Jag skulle precis börja i förskolan, och på den tiden gick man förskolan, 1:an och 2:an ihop. Så alltså, gick jag med förskolebarn, 1:or och 2:or. Där fanns det 5 killar. David, Philip, Farid, Kevin, Simon och någon mer jag inte minns längre. Anyway. Dem såg ut mig som deras "mobboffer" och det började redan i klassrummen. Man skulle ha bestämda platser och turas om va 4:e vecka att ha olika klasskamrater. Tyvärr, kommer jag med dessa 5 killar vid samma bord. Alltså dem, och jag. Jag vet inte vad jag tänkte då, men jag visste att det här va inte bra.
Jag hade tyvärr inga kompisar och vara med. Min barndomskompis gick på en annan skola så jag hade som sagt ingen. På rasterna var det allra värst. Dem kom fram till mig, började skrika fula ord, sparka på mig och slå mig. Detta hände varje rast.
Jag kom alltid hem full med blåmärken.
Mamma frågade självklart vad som hade hänt, men jag ljög gång på gång att jag ramlat i skogen, vilket hon gick på.
Så detta hände dag ut och dag in. Jag vet speciellt en gång då dem kastade ut mitt skrivfack med pennor och suddigummin i från klassrummet.
Om lärarna såg någonting? Ja, men dem gick bara förbi. Skyndade sig förbi. Det var så jävla hemskt, och jag är än idag så förbannad på dem att dem inte kunde ta sitt ansvar.
Men. Det fanns en liten gnista i mitt liv, det fanns hopp.
Det fanns nämligen en tjej som hette Mona-Lisa (ja, hon hette faktiskt så) som fick nog, och sa till killarna att sluta, och umgicks med mig vid nästan varje rast, för att hålla killarna borta. Vi blev goda vänner, men med tiden gled vi isär, som det lätt händer mellan vänner.
Killarna började till slut lågstadiet, och jag slapp äntligen mina demoner. Trodde jag.
När det sedan var dags för mig att börja lågstadiet, började jag i en helt underbar klass. Jag blev kär för första gången i mitt liv, min barndomskompis och jag kom i samma klass och jag var allmänt glad i livet. Äntligen slapp jag mina demoner!
Återigen, trodde jag.
Några månader in på lågstadiet skulle en tjej börja i våran klass. Johanna hette hon. Vi alla var nyfikna och jag hälsade henne välkommen.
Hon verkade jättesnäll, så vi blev snabbt goda vänner.
Till slut kunde jag till o med kalla henne för min allra bästa vän.
Men med tiden, så förbjöd hon mig att vara med mina andra vänner, de skulle bara vara hon och jag, även i skolan. Jag blev tillsammans med min första kärlek, Johannes. Jag var så glad, så lycklig, för att han ville bli ihop med mig.
Men Johanna tvingade mig 2 dagar senare att göra slut med honom. Om jag inte gjorde det skulle hon sprida ut massa rykten om mig. Så ja, jag gjorde som hon sa. Vilket jag ångrar, för Johannes pratade inte med mig på 2 veckor.
En dag när vi var på fritids så skulle jag och Johanna ut i ösregn och leka.
Väl där ute sa hon att hon att hon hade lurat mig, att hon skulle få reda på alla mina hemligheter så hon kunde sprida ut dem till alla i klassen och alla på hela skolan. Hon sa att hon aldrig gillat mig och ville förstöra mitt liv.
Hon lämnade mig där, under det där trädet. Jag kände mig rent ut sagt som en ledsen hundvalp i ösregn.
I 3 år till blev mitt liv till ett helvete. Jag fick visserligen tillbaka mina vänner som jag umgicks med innan Johanna kom in i bilden, men jag var skolans största tönt, för att jag ex. inte hade slutat leka med Barbiedockor. Jag var också väldigt tidig i puberteten och fick redan bröst när jag va 8-9 år gammal. Vilket Johanna givetvis retade mig för. Även när jag fick min första mens, när jag var 11 år. Jag vet inte hur många gånger jag gick ut gråtandes från klassrummet och ingen gjorde någonting åt det, förutom min lärare Marianne. Eller ja, hon försökte. Hon ringde hem till mina föräldrar, hem till hennes föräldrar och försökte få Johanna att sluta vara så elak.
Tyvärr slutade hon inte och jag önskade redan här att jag var död. 11 år gammal och önskar jag var död. Funny! Nah..
Åren gick och 6:an kom, vi skulle göra en pjäs och satt i en ring när min lärare, Marianne, berättade att Johanna skulle flytta så hon inte skulle vara med i pjäsen. Jag har nog aldrig i hela mitt liv varit så lycklig. Jag kunde inte sluta le, jag kände att "Gud är på min sida". Det var helt galet, jag blev så lycklig.

När vi väl slutat på lågstadiet började jag högstadiet. Här är det inte mycket att skriva om, för här var det min bästa tid någonsin av hela mitt skolår. Underbara klasskompisar och 3 av dem är fortfarande mina bästa vänner.

Sen kommer gymnasiet, och jag började skolka, pga. en kille som jag förträngt namnet på. Han retade mig dag ut och dag in, och jag sa till min klassföreståndare, men ni vet med tuffa killar.. dem ska aldrig ge sig.. plus att jag här skaffade min allra första pojkvän, min allra största kärlek och skatt i hela världen. Enligt några tjejkompisar jag hade där, så tyckte dem inte om att han var så pass äldre, i o med att jag var 16 och han 27 år. I 2:an/3:an av gymnasiet var jag så arg och trött att jag skrev ett öppet hatbrev till henne här på bdb faktiskt. Det visade sig senare vara ett missförstånd dock, något år senare. Men ja, jag tyckte väl att min gymnasietid va pest och kolera, samtidigt som den va underbar. Jag hade grymma lärare och ja, tiden gick väldigt fort helt enkelt ändå.

Nu sitter jag här, 2 år senare. Deprimerad mer än någonsin och sitter och skriver något så privat, som jag hållit hemligt för alla, inkl mina föräldrar. Mina föräldrar fick veta om förskoletiden 10 år senare. Jag har aldrig berättat för någon, NÅGON om mina hemska år under skolan för någon, ja förrän år 2010 typ. Jag vågade inte, trodde ingen ville veta.
Det tog 6 samtal med min kurator som jag hade 2012, att berätta allt, inkl med min far och med allt om skolan. 6 samtal. Det tar TID att bygga ett förtroende för mig. Men varför jag skriver här, är för att för någon månad sen frågade jag vad folk ville läsa om, och då sa några bland annat om mitt liv.

Mitt liv har inte vart en dans på rosor, i så fall har den snarare varit en dans på rosor med massa taggar. Det har varit en hemsk tid, och jag är fortfarande.. jag vet inte "superlycklig". Markus gör mig hel. Han gör mig lycklig. Men jag vill ändå vara superlycklig. Det är tråkigt när så många pusselbitar fattas i mitt liv, pga mobbing.

Jo förresten. Mona-Lisa, som ni läste om längre upp omkom i en tågolycka 2010. Hon och hennes vän skulle gå över ett tågövergångsställe och där plingade tyvärr inte klockan och ryktet säger att dem lyssnade på musik och inte såg eller hörde tåget komma.. Jag grät faktiskt den dagen. Hon var ju mitt hopp i den svåra vardagen för då 10 år sen. Jag sörjer henne än idag och hon var min skyddsängel. Vila i frid älskade Mona-Lisa. <3

Den här texten kan vara lite osammanhängande, säkert grammatikfel osv osv, men jag tror det går att läsa.
Hoppas ni vill läsa också, annars är de lite "waste of time". Eller bara en grej jag kan gå tillbaka till när jag känner att jag vill göra det i framtiden.

Imorgon tror jag att jag ska skriva om min far.
Vill ni läsa?

Av J - 10 mars 2014 01:42

Detta är då första inlägget. I guess.
Tanken med denna blogg är väl att jag ska kunna skriva av mig, och att folk ska läsa mina historier, mina tankar.
Så jag säger redan nu, den här bloggen kan bli mörk.
Är du deprimerad eller går igenom någonting själv som är jobbigt för dig, kan du alltid kontakta mig genom att skriva en fråga, så kan vi prata, om du känner för det.
Kom ihåg att du aldrig är ensam!
Jag är som sagt anonym, men jag bor i en liten håla i Västra Götaland. Jag är 20 år och bor än så länge med min familj.
Jag har en pojkvän som stöttar mig i allt. Min mamma är min klippa och min pappa är ett as.
Jag är ganska bra på att babbla, och skriva lite precis hur jag vill och om vad jag känner för.

Jag kommer att posta mina åsikter, även min musiksmak, mestadels YouTube, då jag har ett konto på Spotify, men ej ger ut här.

Vi börjar antar jag.

Ta hand om dig

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en anonym tjej på 20 år. Varför jag vill vara anonym är för att jag skriver om mina allra djupaste tankar, mina hemska historier, min livshistoria och vad jag tänker innerst inne. Jag kommer berätta den skeva uppfattningen om mig, om alla dessa dia

Kategorier

Senaste inläggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards